POTĘŻNY V6 i RZĘDOWY SILNIK 4-CYLINDROWY

SERIA ZE STEROWANIEM ELEKTRONICZNYM

DF350A

DF350A

Nowy silnik DF350A Rewolucja w świecie innowacji

DF350A
już od 139 990 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF300AP/DF250AP Picture of boat using DF300AP/DF250AP

JAK POWSTAŁ DF350A

Fakt rosnącego popytu na silniki zaburtowe o dużej mocy nie jest żadną tajemnicą.
Tego rodzaju jednostki umożliwiły zwrot w stronę nowych, większych konstrukcji, które wcześniej korzystały z mocy napędu rufowego lub silników stacjonarnych.
Znaczy to, że im mocniejsze są nowe silniki zaburtowe, tym większe łodzie są dla nich projektowane, a wraz z powiększającymi się wymiarami łodzi, rośnie moc i wytrzymałość jednostek je napędzających. Suzuki zapoczątkowało tę wielką przygodę inżynieryjną, mającą na celu zbudowanie wyjątkowego silnika zaburtowego w ostatecznej wersji.

Czy możliwości faktycznie są nieograniczone?

Jest wiele sposobów na zwiększenie mocy silnika. Można zwiększyć pojemność skokową, zastosować turbosprężarkę lub sprężarkę mechaniczną. Jednakże silniki o większej pojemności zazwyczaj potrzebują także więcej paliwa, ich większa waga narzuca konstrukcji nowe wyzwania, a bardziej złożone komponenty mechaniczne mają wpływ na niezawodność jednostki.

Na szczycie tej listy jednak należy umieścić spadek prędkości łodzi, wynikający z konstrukcji kadłuba, oporów hydrodynamicznych śrub i przekładni głównej oraz sposób mocowania silnika do łodzi.

Projekt naszego nowego DF350A zaczęliśmy od absolutnych podstaw, biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki.

Najpierw przyjrzeliśmy się tradycyjnemu rozwiązaniu z pojedynczą śrubą napędową. Pojedyncza śruba zapewnia przede wszystkim siłę napędową, lecz oprócz tego produkuje znaczącą ilość energii w ruchu obrotowym, która ulega bezzwrotnej utracie. Zadaliśmy sobie więc pytanie: czy istnieje sposób, aby odzyskać tę energię i przekształcić ją tak, aby poprawić efektywność układu napędowego?

Następną kwestią była krawędź natarcia obudowy przekładni, która zaburzała przepływ wody wokół śruby napędowej. Wyższa moc silnika i moment obrotowy wymagają bardziej wytrzymałej i większej przekładni, która przekazuje moc z wału napędowego do wału śrubowego.

Taka przekładnia zazwyczaj potrzebuje większej obudowy, która z kolei zaburza przepływ wody wokół śruby napędowej. Czy można zaprojektować przekładnię główną w taki sposób, aby znajdowały się w niej wytrzymałe koła zębate, a zaburzenia przepływu wody wokół śruby zostały zminimalizowane?

Lata symulacji komputerowych, prób i błędów oraz testów na wodzie pozwoliły Inżynierom Suzuki znacząco zwiększyć efektywność zamiany energii wytwarzanej przez silnik zaburtowy na siłę ciągu.

Poszukiwania odpowiedzi zakończyły się pomyślnie, a ich rezultatem jest prawdziwa rewolucja w świecie innowacji.

Nazywamy ją „Przełamywaniem fal” (znak Geki w kanji).

10.5:1 STOPIEŃ SPRĘŻANIA

Aby uzyskać 74 KM z jednego litra pojemności w silniku V6 o mocy 325 KM podnieśliśmy stopień sprężania do 10.5:1. Jest to najwyższy wynik uzyskany w jednostce zaburtowej w historii. Typowym problemem przy tak wysokim stopniu sprężania jest spalanie detonacyjne – by je wyeliminować w danym przypadku opracowaliśmy układy mieszające powietrze o niższej temperaturze z dobrze rozpylonym paliwem w celu zapewnienia optymalnych warunków dla pełnego i kontrolowanego procesu spalania.

10.5:1 STOPIEŃ SPRĘŻANIA

BEZPOŚREDNI UKŁAD DOLOTOWY I UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI

Przy dużej prędkości cząsteczki wody można ukierunkować, zgromadzić w jednym miejscu, a następnie odprowadzić. Nasi doświadczeni inżynierowie zastosowali tę zasadą w praktyce poprzez zwiększenie przepływu powietrza dolotowego w celu umożliwienia skraplania pyłu wodnego oraz zaprojektowanie kanałów wychwytujących i separujących kropelki od powietrza dolotowego. Układ podwójnych żaluzji wlotu powietrza składa się z dwóch rzędów listew w kształcie litery „L”. Zewnętrzny rząd żaluzji odpowiada za usuwanie kropelek wody, a wewnętrzny – za ich przechwytywanie i odprowadzenie pozostałego pyłu wodnego. W rezultacie temperatura powietrza dolotowego nie przekracza temperatury otoczenia o więcej niż 10°, a samo powietrze jest suche.

BEZPOŚREDNI UKŁAD DOLOTOWY I UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI

DUAL INJECTORS

Wtryskiwanie paliwa pozwala na jego rozpylenie, a przy okazji również ochłodzenie cylindra, ważne z punktu widzenia ograniczenia spalania detonacyjnego. Aby uzyskać pożądaną moc, należało dostarczyć do cylindra całą dawkę paliwa naraz, w precyzyjnie wybranym momencie i pod określonym kątem tak, aby jednocześnie ochłodzić cylinder i umożliwić przeprowadzenie procesu spalania wewnątrz komory spalania. Dzięki układowi podwójnych wtryskiwaczy, korzystającemu z dwóch mniejszych wtryskiwaczy odpowiedzialnych za zapewnienie wymaganej precyzji oraz poprawę rozpylania, udało nam się zwiększyć moc o 3% bez spalania detonacyjnego.

DUAL INJECTORS

ŚRUBA PRZECIWBIEŻNA

Układ śrub przeciwbieżnych zwiększa sprawność jednostki, a ponieważ śruby rozkładają moment obrotowy silnika równomiernie między sobą, moment obrotowy dostarczany do pojedynczej śruby ulega redukcji, co pozwala zmniejszyć wielkość przekładni. Innymi słowy: śruba przeciwbieżna umożliwia zmniejszenie wielkości przekładni, co z kolei pozwala na zaprojektowanie mniejszej i bardziej hydrodynamicznej obudowy.

ŚRUBA PRZECIWBIEŻNA

KONSTRUKCJA ŁOPAT ŚRUBY

Opracowano nowy układ ze śrubami 3-łopatowymi z przodu i z tyłu, który zapewnia lepszą wydajność na wodzie. Ta nowa konfiguracja zapewnia nie tylko najwyższe odnotowane prędkości dla DF350A, ale także niesamowite przyspieszenie, nawet przy dużym obciążeniu i wysokiej prędkości obrotowej.

KONSTRUKCJA ŁOPAT ŚRUBY

DWÓDROŻNY POBÓR WODY

W przypadku DF325A najlepsze rezultaty osiągano, kiedy główny wlot znajdował się w przedniej części obudowy przekładni głównej, a drugi wlot tuż powyżej płetwy. Bardzo ważne było to, żeby oba otwory, główny i pomocniczy, umieścić jak najdalej od siebie i zaprojektować je w taki sposób, aby dostarczały odpowiednią ilość wody do układu chłodzenia nawet przy dużych prędkościach.

DWÓDROŻNY POBÓR WODY

SILNIEJSZY CIĄG WSTECZNY

Przekładnia wykonana została z innego materiału, a śruby przeciwbieżne poddano dodatkowej obróbce termicznej, aby wytrzymały dodatkowy ciąg i większą siłę bezwładności. Oprócz tego bieg wsteczny został przesunięty nad płytę kawitacyjną, a dolne mocowania silnika, które do tej pory umiejscowione były równoległe, zostały zamontowane w kształcie litery V w taki sposób, aby dopasować się do położenia biegu wstecznego nad płytą kawitacyjną.

SILNIEJSZY CIĄG WSTECZNY

LEPSZA STEROWNOŚĆ WE WSZYSTKICH KIERUNKACH

W łodziach korzystających z kilku jednostek zaburtowych zazwyczaj montuje się kombinację silników ze śrubami prawo i lewoskrętnymi. Układ umożliwiający wybór kierunku pracy śruby (Suzuki Selective Rotation), dostępny w silnikach zaburtowych z serii AP, eliminuje konieczność montażu różnych jednostek napędowych, umożliwiając instalację dowolnego modelu, który może zostać łatwo zaprogramowany do pracy przeciwbieżnej. W przypadku układu napędowego ze śrubami przeciwbieżnymi zastosowanego w modelu DF350A sytuacja przestawia się nieco inaczej, ponieważ nie występują w nim siły boczne, a siła napędowa działa w kierunku wzdłużnym.

LEPSZA STEROWNOŚĆ WE WSZYSTKICH KIERUNKACH

Układ podwójnej śruby

Układ podwójnej śruby umożliwia przełożenie mocy o wartości 350 koni mechanicznych na siłę napędową. Wartość dodaną stanowi wyjątkowa stabilność jednostki, uzyskiwana dzięki zastosowaniu śrub napędowych obracających się przeciwbieżnie.

Układ podwójnych żaluzji

Silnik DF350A został wyposażony w precyzyjny układ podwójnych, specjalnie profilowanych żaluzji, pozwalających na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika. Podwójne żaluzje usuwają cząsteczki wody ze strumienia powietrza dolotowego. Dzięki bezpośredniemu układowi dolotowemu, układ podwójnych żaluzji Suzuki pozwala na zwiększenie mocy silnika.

Podwójne wtryskiwacze

Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów. Podwójne wtryskiwacze umożliwiają poprawę wydajności i obniżenie zużycia paliwa.

Odsunięty wał napędowy

Odsunięty wał napędowy umożliwia zaprojektowanie silnika o mniejszych wymiarach poprzez przesunięcie środka ciężkości jednostki do przodu, jednocześnie poprawiając rozkład masy, moc, równowagę i redukując wibracje.

2-stopniowa redukcja przełożenia

DF350A posiada 2-stopniową redukcję przełożenia, która pozwala na zminimalizowanie współczynnika przełożenia. W wyniku tego moment obrotowy jest mocniejszy, przyspieszenie większe, a maksymalna prędkość wyższa.

Bezpośrednie kanały dolotowe

Nowa pokrywa silnika zapewnia bardziej efektywny przepływ powietrza i jego niższą temperaturę w układzie dolotowym, co zwiększa sprawność silnika.

Lean Burn

Oszczędność paliwa ma znaczenie niezależnie od tego, czy pływasz łodzią dla przyjemności czy dla zysku. Nasza technologia spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control umiejętnie przewiduje zapotrzebowanie silnika na paliwo w zależności od warunków jego pracy i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ zaprojektowany został w taki sposób, aby ograniczać zużycie paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza przy prędkościach rejsowych.

Precision Control

Nasz zaawansowany elektroniczny układ sterowania pozwolił wyeliminować tarcie i opór, jakie towarzyszyły układom mechanicznym. Zapewnia on płynne i precyzyjne sterowanie oraz szybką i zdecydowaną zmianę biegów szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych oraz podczas manewrowania. Układ pozwala na sterowanie jednym, dwoma, trzema lub nawet czterema silnikami, a także z dwóch miejsc na łodzi. Doskonała współpraca z układem Suzuki Lean Burn Control zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie pracy.

Zmienne Fazy Rozrządu

Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika. Umożliwia to zapewnienie maksymalnej mocy silnika, niezależnie od trybu pracy, a także wytworzenie odpowiedniego momentu obrotowego i doskonałego przyspieszenia. Proces zachodzi automatycznie, dzięki czemu możesz cieszyć się mocą i wydajnością swojej łodzi.

Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem

Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny. Prosto, wydajnie i bezobsługowo.

Podwójny wlot wody

Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez wloty w obudowie przekładni głównej. Zastosowanie podwójnego wlotu wody pozwala na zwiększenie przepływu wody i co za tym idzie – zwiększenie wydajności chłodzenia. Dzięki umieszczeniu wlotu w przedniej części obudowy przekładni poprawiła się cyrkulacja wody, co ma znaczenie przede wszystkim przy dużych prędkościach. Wlot pomocniczy również został umieszczony nieco niżej, co pozwala jednostce zaburtowej DF350A wydajniej pracować na płytkich wodach.

Wysoki stopień sprężania

Stopień sprężenia 12.0:1 (który stanowi maksymalny stopień sprężenia w silnikach zaburtowych Suzuki) gwarantuje dużą wydajność i moc silnika o pojemności 4390cm3.

Filtr oleju

Dzięki swojej lokalizacji, filtr oleju jest łatwy w utrzymaniu.

MODELDF350A
Zalecana wysokość pawęży mmX : 635 XX : 762
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1X : 330 XX : 339
Rodzaj silnikabenzynowy, 4-suwowy, DOHC, 24-zaworowy
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie
Liczba cylindrówV6 (55 stopni)
Pojemność skokowa cm34,390
Średnica x skok tłoka mm98 x 97
Moc maks. kW (KM) 257.4 (350)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,700-6,300
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej8.0 litra
Zbiornik paliwa -
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 54A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.29:1
Schemat zmiany biegówF-N-R (sterowanie elektryczne)
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)19.5" - 31.5"
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

Cennik

Model Śruba Masa Manetka Elektryczna wiązka podłączeniowa 6,5m Zegary Keyless Start System Technologia Lean Burn Kolor obudowy Cena brutto
DF350ATX Stal nierdzewna 330kg elektroniczna, z centralką i przewodami podłączeniowymi Wielofunkcyjny wskaźnik elektroniczny Czarny 139 990 zł
DF350ATXX Stal nierdzewna 339kg elektroniczna, z centralką i przewodami podłączeniowymi Wielofunkcyjny wskaźnik elektroniczny Czarny 139 990 zł
DF350ATX Stal nierdzewna 330kg elektroniczna, z centralką i przewodami podłączeniowymi Wielofunkcyjny wskaźnik elektroniczny Biały* 141 190 zł
DF350ATXX Stal nierdzewna 339kg elektroniczna, z centralką i przewodami podłączeniowymi Wielofunkcyjny wskaźnik elektroniczny Biały* 141 190 zł
*Silnik dostępny na zamówienie